Вагони типу Д стали першим типом пасажирського рухомого складу, що експлуатувався у київському метрополітені. Розроблені на Митищинському машинобудівному заводі у 1953 році на основі модифікованих дослідних вагонів УМ5.
На відміну від усіх довоєнних типів вагонів метро, що експлуатувалися у СРСР на той час(Ам, Бм) та післявоєнних В та Г, вагони типу Д мали низку принципових покращень конструкції, а саме:
На 1964 рік у депо "Дарниця" було приписано 39 вагонов (№№2135-2158, 2299-2303, 2459-2468).
У 1962 году вагони №№2148-2158 з депо "Северное"(Московський метрополітен) були передані в Київ, в ТЧ "Дарниця", №№2124-2134 з ТЧ "Дарниця" в Москву (обмін зроблено через повернення партії вагонів на завод для заміни литих кронштейнів кріплення редукторів на ковані).
У 1968 році вагони типу Д №№2299-2303 були передані з депо "Дарниця" в депо "Автово"(Ленінград), інші вагони типу Д (№№2135-2158, 2459-2468) з "Дарниці" були передані в "Автово" у 1969 році.
Однією з причин передавання у "Автово" було те, що вагони Д мали симетрично відносно центру вагону розміщені двері, а у нових на той час вагонів Є вони зміщені, що не дозволяло використовувати їх на ленінградських станціях закритого типу(так званих "горизонтальних ліфтах").
В останні роки були такі передавання:
№№818, 828 — передано в депо "Дарниця" (шляховимірювач і контактно-акумуляторний електровоз);
№2122 — переданий в депо "Дарниця" (як господарчий вагон);
№2135 — переданий в депо "Дарниця" (як музей);
Виробник | Митищинський машинобудівний завод (РРФСР) |
Роки серійного випуску | 1955-1963 |
Експлуатувалися у Києві | 1960-1965 |
Місць для сидіння | 44 |
Приблизна місткість | 200 пасажирів |
Конструкційна швидкість (км/год) | 75 км/год |
Прискорення розгону (м/с) | 1 м/с |
Уповільнення при терміновому гальмуванні | 1 м/с2 |
Габаритні розміри вагона | 19166мм х 2700мм х 3695мм |
База вагона | 12600 мм |
База візка | 2100 мм |
Маса вагона | 36 тонн |
Максимальна маса пасажирів | 20 тонн |
Тип тягового двигуна | ДК-104Д |
Тип тягового приводу | Постійний |
Потужність двигуна | 4x73 кВт |
Передавальне число редуктора | 5,73 |
Маса двигуна | 700 кг |
Кількість колісних пар у одному вагоні | 4 |
Діаметр колес | 0,9 м |
Links:
[1] http://metro.kyiv.ua/node/233
[2] http://metro.kyiv.ua/node/234
[3] http://metro.kyiv.ua/node/235
[4] http://metro.kyiv.ua/node/236
[5] http://metro.kyiv.ua/node/237
[6] http://metro.kyiv.ua/node/212
[7] http://metro.kyiv.ua/node/219
[8] http://metro.kyiv.ua/taxonomy/term/17
[9] http://metro.kyiv.ua/taxonomy/term/48
[10] http://metro.kyiv.ua/taxonomy/term/10