У поточному році буде завершено програму по введенню в експлуатацію нової системи оплати проїзду, а також Соціальних карток киянина.
Впровадження автоматизованої системи проходу пасажирів в Київський метрополітен (АСПП) виконується в рамках "Програми побудови автоматизованої системи оплати проїзду в міському пасажирському транспорті міста Києва з урахуванням громадян пільгових категорій "Соціально-транспортної картки киянина? на 2007-2009 рр.", затвердженої Київською міською радою 21.12.06 р. Загалом, цією програмою передбачено впровадження багатофункціональної смарт-картки, на якій будуть розташовані соціальний додаток, транспортний додаток, платіжний додаток та інші. Основне призначення АСПП - введення в дію найбільш справедливої системи оплати проїзду, а саме - в залежності від дальності поїздки або часу перебування в метрополітені. Система забезпечить повний облік всіх продаж і проходів пасажирів у метрополітен, у тому числі, пільгових категорій. З 2008 року обладнання АСПП забезпечує обіг безконтактних карток при оплаті проїзду на вході на станцію для всіх пасажирів. Станом на 1.04.09 в обігу знаходиться близько 400 тисяч безконтактних карток. Нині все обладнання АСПП має технічну можливість прийому соціальних карток при наявності на них безконтактного інтерфейсу. Також є можливість запису категорії пільги та персональних даних власника картки (використовується для службових карток). Нещодавно завершено обладнання всіх автоматичних контрольних пунктів засобами індикації проходу пасажирів пільгових категорій, на сьогодні, це студенти. План робіт на 2009 рік передбачає повне закінчення робіт для забезпечення оплати проїзду на вході на станцію та встановлення обладнання АСПП на виходах зі станцій для забезпечення технічної можливості введення системи оплати проїзду в залежності від дальності поїздки. Для цього в Програмі соціально-економічного розвитку міста передбачені кошти в сумі 9 млн. 711 тис. грн. Відповідно до Розпорядження КМДА від 18.01.2009 року №213, цього року на базі Київського метрополітену планується створити центр обліку всіх пасажирських перевезень м. Києва. Окрім робіт, які планується виконати за рахунок міського бюджету, метрополітен за кошти підприємства проводить роботи з дообладнання:
Станом на 1.04.2009, кількість активних безконтактних карток в обігу складає:
Links:
[1] http://metro.kyiv.ua/taxonomy/term/16
[2] http://metro.kyiv.ua/taxonomy/term/4
[3] http://metro.kyiv.ua/taxonomy/term/15
[4] http://metro.kyiv.ua/taxonomy/term/13