Наша горячая линия ― (044)537-55-05
Или оставьте обращение.

Отримано результати експертизи: остаточно встановлено неякісні проєктні рішення та неякісне будівництво тунелю метро

За результатами експертного дослідження вже остаточно встановлено, що причинами виникнення аварійної ситуації на перегоні між станціями метро «Деміївська» – «Либідська» є неякісні проєктні рішення та неякісні будівельні роботи при спорудженні цієї ділянки тунелю. Це підтверджено комплексними та лабораторними дослідженнями Науково-дослідної судово-експертної установи із залученням наукових, науково-технічних і профільних експертів.

Експертами встановлено, що причинами виникнення аварійної ситуації є:

  • оправа тунелю згідно з проєктом повинна експлуатуватися при значно меншому рівні ґрунтових вод;
  • оправу тунелю збудовано неякісно з порушенням допусків монтажу кілець;
  • жорсткість тунелю нижча проєктної – з причини застосування стінових блоків замість лоткових (зменшена товщина та відсутність ребер).

Проведені лабораторні дослідження підтверджують грубі порушення при будівництві в частині відсутності хімічного закріплення ґрунтів навколо тунелю, що також є причиною виникнення аварійної ситуації. Водночас відсутня будь-яка інформація від правоохоронних органів про проведення таких лабораторних досліджень зазначеної експертизи.

Згідно з висновками, усі необхідні регламенті роботи з утримання та обслуговування тунелю проводились відповідно до встановлених вимог. Варто зазначити, що лівий перегінний тунель, який збудовано повністю тунелепрохідницьким комплексом, перебуває в належному технічному стані, що також підтверджує дотримання всіх регламентних робіт службою, що експлуатує та утримує підземні споруди.

Результати проведеної експертизи будуть надані до правоохоронних органів у межах порушеної кримінальної справи у встановленому законодавством порядку.

Нагадаємо, що перегінні тунелі між станціями «Деміївська» і «Либідська» Оболонсько-Теремківської лінії метрополітену Києва введені в експлуатацію у грудні 2010 року.

Будівництво здійснювалось у складних гірничо-геологічних умовах та обводнених ґрунтах. При будівництві виникали аварійні ситуації із зупинкою проходки щита та подальшим будівництвом тунелю немеханізованим способом. Рівень ґрунтових вод у межах зазначеної дільниці вище оправи тунелю на 2–4 метри.

КП «Київський метрополітен» сподівається на неупереджене розслідування та готове до співпраці з правоохоронними органами.

 

Average: 5 (1 vote)

e-Квиток

Дія. Цифрова освіта

Електроні закупівлі КП «Київський метрополітен»