Вагони типів 81-717(головні) та 81-714(проміжні), або, як їх ще називають, "номерні", є сьогодні основним типом пасажирського рухомого складу Київського метрополітену та метрополітенів СНД. Історично це була тимчасова модифікація для Празького метро, яку планувалося випускати до введення у серію вагонів типу І. Проте, як відомо, цього не сталося, бо тип І мав пожежонебезпечну конструкцію. Так 81-717/714 отримали велике майбутнє. У Києві вони працюють з 1977 року, і парк рухомого складу час від часу поповнюється новими вагонами цього типу ― митищинського та санкт-петербурзького виробництва.

У порівнянні зі своїми попередниками, 81-717/714 мали низку принципових змін у своїх характеристиках ― підвищена місткість салону, відсутні кабіни у проміжних вагонах, більш потужними стали двигуни, змінено електронне обладнання. Кардинально змінилася і кабіна машиніста ― тепер вона розрахована на керування всім поїздом однією особою ― без помічника. Обладнання інтегровано з АРШ, пульт керування винесено на середину, контролер розміщено у горизонтальній площині та з'єднано з ручкою керування через кінематичну передачу.
Фотографії





Технічні параметри
Виробник |
Митищинський машинобудівний завод ― Метровагонмаш
Ленінградський завод ім. Єгорова ― Вагонмаш
(РРФСР/Росія) |
Виробляються з |
1977 рік |
Експлуатуються у Києві |
1977 ― ∞ |
Місць для сидіння пасажирів |
44 / 40 |
Середня місткість, чол. |
308 / 330 |
Конструкційна швидкість |
90 км/год |
Прискорення розгону |
1,2 м/с |
Уповільнення при екстреному гальмуванні |
1 м/с2 |
Габаритні розміри |
19210 мм х 2670 мм х 3700 мм |
Маса вагона |
34 тонни / 33 тонни |
Максимальна допустима маса пасажирів |
21,5 тонни / 23 тонни |
База вагона |
12600 мм |
База візка |
2100 мм |
Кількість візків |
2 |
Тип тягового двигуна |
ДК-117А |
Тип тягового приводу |
Постійний |
Потужність кожного двигуна |
110 кВт |
Маса двигуна |
740 кг |
Колісних пар у одному вагоні |
4 |
Діаметр колес |
780 мм |