Наша гаряча лінія ― (044)537-55-05
Або залишіть звернення..

Служба інформаційних технологій та зв’язку

Науменко Сергій МиколайовичНачальник Науменко Сергій Миколайович

Служба інформаційних технологій та зв’язку (ІТЗ) заснована у січні 2009 року. Передумовою створення служби ІТЗ став інтенсивний розвиток інформаційних технологій на підприємстві, усвідомлення керівництвом метрополітену важливості їх ролі та широке застосування цифрової техніки в пристроях засобів телекомунікації та зв’язку. Таке об'єднання в рамках однієї служби надає значну перевагу в плануванні перспективного розвитку та застосуванні передових світових технологій, відображає світові тенденції конвергенції традиційних телекомунікаційних та інформаційних технологій. Крім перспективи розвитку, з'явилась слушна нагода у значній мірі покращити керованість цієї ланки метрополітену і скоротити адміністративні витрати. Завдання служби - планувати та проводити модернізацію обладнання із застосуванням сучасних технологій, враховуючи досвід метрополітенів Європи та СНД. Основним напрямом у модернізації систем управління технологічними процесами повинна стати спрямованість на використання єдиних стандартів у обладнанні, інтерфейсах та протоколах передачі даних. Саме тому в ході модернізації систем телемеханіки, що відповідають за керування стрілками та світлофорами, вентиляцією та опаленням, електропостачанням та роботою ескалаторів використовуються новітні розробки на базі програмованих логічних контролерів та промислових SCADA-систем. Впровадження нової стандартизованої та єдиної елементної бази призводить до підвищення безпеки перевезення пасажирів та зменшення експлуатаційних витрат.

Основні функції служби:

  • забезпечення надійної роботи, утримання в технічно справному стані та розвиток пристроїв зв’язку, радіозв’язку, промислового телебачення, часофікації,  автоматизованих систем управління технологічними процесами, автоматизованої системи оплати проїзду в метрополітені, пристроїв пасажирської автоматики та апаратно-програмних комплексів автоматизації виробничих процесів, мережевої інфраструктури, комп’ютерної, серверної та офісної техніки, програмного забезпечення інформаційних систем підприємства.

Структура служби:

  • апарат управління;
  • технічний відділ;
  • відділ інформаційно-аналітичних систем;
  • відділ супроводу ІТ-інфраструктури;
  • відділ технічної підтримки користувачів;
  • відділ автоматизованої системи проходу пасажирів;
  • дистанція зв’язку;
  • дистанція пасажирської автоматики;
  • ремонтно-технологічна дільниця зв’язку;
  • ремонтно-технологічна дільниця пасажирської автоматики;
  • дільниця чергових по службі.

Впровадження та використання нових технологій та нової техніки:

  •   створена ІТ-інфраструктура підприємства на базі мультисервісної корпоративної обчислювальної мережі з центром обробки даних (ЦОД). Створена магістральна оптоволоконна мережа на базі технології Ethernet, яка охоплює всі будівлі, станції та вестибюлі метрополітену, що дозволяє підприємству, окрім забезпечення власних потреб, надавати телекомунікаційні послуги комерційним структурам та приватному бізнесу;
  •  впроваджено систему комп’ютерної диспетчерської централізації руху поїздів та систему відеонагляду за пунктами ручного контролю на базі IP-технологій;
  •  впроваджено автоматизовану систему управління підприємством, автоматизовану систему планування та обліку роботи локомотивних бригад, автоматизовану систему електронного документообігу;
  •  тривають  роботи з модернізації стійок електроживлення пристроїв зв’язку на сучасні, диспечерського зв'язку на базі обладнання SI3000cCS;
  •   створено єдиний диспетчерський центр (ЄДЦ);
  •  у рамках інвестиційних проєктів виконані роботи з будівництва сучасної системи мобільного зв'язку на всіх станціях метрополітену для надання пасажирам та гостям міста якісно нових послуг стільникового зв’язку, триває впровадження Wi-Fi мережі в метрополітені;
  • з 2012 року введено в обіг іменні багатофункціональні електронні пластикові картки «Картка киянина» для проїзду в метрополітені пільгових категорій громадян та мешканців м. Києва;
  •  з червня 2015 року Київський метрополітен став п’ятим метрополітеном світу, у якому забезпечена можливість оплати проїзду безпосередньо банківськими безконтактними картками з технологією PayPass. З квітня 2017 року до цієї послуги підключені картки платіжних систем Visa та Простір. З 2019 року оплату проїзду можна здійснювати за допомогою платіжних сервісів Google Pay та Apple Pay;
  •  з 2018 року Київський метрополітен бере участь у впровадженні автоматизованої системи обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті міста Києва незалежно від форм власності (АСОП). З травня 2020 року АСОП є основною системою оплати проїзду в метрополітені. У якості засобів оплати проїзду використовуються безконтактні картки, разові квитки з QR-кодом та Картки киянина для пільгових категорій пасажирів. Продаж всіх засобів оплати проїзду в касах метрополітену можливий як за готівку, так і за безготівковим розрахунком;
  •  з 2017 року в рамках заходів щодо створення сприятливих умов життєдіяльності та забезпечення вільного доступу маломобільних груп населення на об'єкти (танції) КП "Київський метрополітен" проводиться реконструкція станцій з повною заміною пасажирської автоматики. Станом на 2021 рік така реконструкція проведена на станціях "Лівобережна" (2 вестибюлі), "Святошин" (2 вестибюлі) та «Сирець»;
  •  в 2020 році розпочата заміна морально застарілих та фізично зношених автоматичних контрольних пунктів типу АКП-73 на нові типу LOTTol. В кожному з нових автоматичних контрольних пунктів реалізована можливість приймання всіх засобів оплати проїзду АСОП та банківських карток. Станом на лютий 2023 року автоматичні контрольнв пункти типу LOTTol встановлені у 22 вестибюлях станцій.

Технічне оснащення та реконструкція:

У вестибюлях станцій встановлені пристрої пасажирської автоматики:

  • автоматичні контрольні пункти (вхідні) – 553 шт.;
  • пункти контрольні автоматичні (вихідні) – 328 шт.;
  • пункти контрольно-пропускні (ручний контроль) – 76 шт.;
  • автоматизовані робочі місця касира – 8шт

 

Фотографії

e-Квиток

Дія. Цифрова освіта

Електроні закупівлі КП «Київський метрополітен»