Електродепо (або тягові частини, ТЧ) — структурні підрозділи метрополітену, що забезпечують експлуатацію, ремонт та комплексне обслуговування рухомого складу. Київський метрополітен має три електродепо — "Дарниця", "Оболонь" та "Харківське", які обслуговують, відповідно, Святошинсько-Броварську, Оболонсько-Теремківську та Сирецько-Печерську лінії.
Електродепо "Дарниця" (ТЧ-1)
Найстаріше депо Київського метрополітену, що знаходиться на вул. Червоноткацькій, 1а. Відкрито 5 листопада 1965 року. На даний час обслуговує тільки Святошинсько-Броварську лінію. В період 1976 ― 1988 рр. було базою для відстою та ремонту поїздів Оболонсько-Теремківської лінії. Депо є потужним виробничим комплексом, що проводить комплексні роботи з експлуатації, обслуговування і ремонту рухомого складу, що постійно експлуатується на Святошино-Броварській лінії, господарських вагонів, тягових та причіпних одиниць моторно-рейкового транспорту, які експлуатуються на усіх гілках метрополітену. Серед обладнання депо - цех підйомочного ремонту, колійний цех, мийна установка, станок для обточування колісних пар. До електродепо приписані наступні типи (серії, моделі) та кількість електрорухомого складу, господарських вагонів, тягових та причіпних одиниць моторно-рейкового транспорту:
Електрорухомий склад:
- Вагони типу Еж - 53 од;
- Вагони типу 81-502 - 67 од. (з них 48 од. - головні вагони);
- Вагони моделі 81-7080/81 - 135 од. (з них 54 од. - головні вагони);
- Вагони серії 81-717.5М/714.5М - 35 од. (з них 14 од. - головні вагони).
Господарські вагони:
- Контактно-аккумуляторний електровоз на базі вагону типу Д;
- Вагон-вимірювач колії на базі вагону типу Д;
- Вантажний вагон на базі вагону типу Е;
- Вагон лабораторія на базі вагону типу Еж.
Тягові одиниці моторно-рейкового транспорту:
- Автодрезини типу АГМу - 9 од.
- Автодрезина типу АЛг - 1 од.
- Дрезини моторні типу ДМ - 5 од.
- Мотовоз типу МГМ - 1 од.
Причіпні одиниці моторно-рейкового транспорту:
- Платформи типу УП-2 - 28 од.
- Платформи вантажні типу УП-4 - 3 од.
- Чотирьохвісна залізнична платформа транспортер - 1 од.
- Платформа залізнична двохвісна - 1 од.
Фотографії








Електродепо "Оболонь" (ТЧ-2)
Друге електродепо Київського метрополітену, що знаходиться на вул. Озерній, 3. Відкрито у 1988 році. На даний час обслуговує тільки Оболонсько-Теремківську лінію. В період 1989 ― 2007рр. депо було базою для відстою та поточного ремонту поїздів Сирецько-Печерської лінії.
Депо є потужним комплексом, що проводить комплексні роботи з експлуатації та обслуговування рухомого складу.
До депо приписані такі типи рухомого складу:
- 81-717/714 ― з 1979 р.;
- Електропоїзд "Славутич" ― 81-553.3/554.3/555.3 з асинхронним тяговим приводом;
- Контактно-аккумуляторний електровоз на базі вагону типу 81-710.
17 червня 2006 до електродепо "Оболонь" надійшов на випробування п’ятивагонний склад з вагонів серії 81-7021/7022 виробництва ОАО “Крюківський вагонобудівний завод”. Після проведення пусконалагоджувалиних робіт, зчеп було передено для експлуатації в електродепо "Харківське".
Фотографії




Електродепо "Харківське" (ТЧ-3)
Введено в експлуатацію 23 серпня 2007 р. Розташоване за адресою вул. Бориспільська, 20а (поблизу ст. "Червоний хутір"). Головний виробничий корпус обладнаний новим сучасним технологічним обладнанням:
- Єдиним у СНД токарним верстатом з автоматичним діагностичним обладнанням „Talgo” для діагностування та обточки колісних пар вагонів, який дозволяє збільшити кількість циклів обточки колісних пар;
- Окремим спеціалізованим робочим місцем з кантувачем рам візків для виконання робіт по ремонту рам візків;
- Цехом продувки вагонів;
- Цехом підйомочного ремонту вагонів;
- Окремими спеціалізованими місцями для виконання ремонтів ПР-2 та ПР-1;
- Мийною машиною для мийки вагонів метрополітену;
- Автоматичними розпашними воротами з тепловими завісами.
На виробничих дільницях встановлено передове спеціалізоване технологічне обладнання для ремонту та ревізії вузлів рухомого складу. Комплекс побудовано з використанням кращих технологій будівництва та енергозбереження. На території електродепо влаштовані: сучасна автономна газова котельня, відокремлені очисні споруди та поворотне коло для розвороту вагонів. На компресорній станції встановлені сучасні гвинтові компресори з великою продуктивністю. Блоки головного виробничого та адміністративно-побутового корпусів виконані з легких металоконструкцій. У будівлях та спорудах електродепо використовується сучасні системи диспетчеризації, охоронно-тривожної та пожежної сигналізації, системи пожежегасіння, опалення, вентиляції, та кондиціювання. Територія по периметру електродепо та внутрішній майданчик обладнанні відеокамерами спостереження.
В електродепо також знаходиться вагон-музей (тип Д), який був у складі пробного поїзда 22 жовтня 1960 року.
Фотографії


Більше фото всіх депо можна побачити у фотогалереї.