Наша гаряча лінія ― (044)537-55-05
Або залишіть звернення..

Закінчився процес демонтажу складових ескалатора на станції «Політехнічний інститут». ФОТОРЕПОРТАЖ

Сьогодні на станції «Політехнічний інститут» завершилася одна зі стадій капітального ремонту ескалатора – демонтаж його складових. Починаючи з 9 січня 2013 року, ремонтні роботи в умовах станції тривають цілодобово. 22 працівники ескалаторної служби Київського метрополітену в три зміни подетально розбирали цей величезний механізм. І після двох тижнів роботи цей трудомісткий процес завершено.

«Під час капітального ремонту ескалатор розбирається повністю, але в чіткій послідовності. Спочатку робітники знімали східці, потім - тягові ланцюги, напрямні, поручневі пристрої, головний електродвигун, допоміжний привід, вали редукторів тощо. Ця машина дуже масивна, що ускладнювало процес», – розказує  начальник першої дистанції ескалаторів Юрій Вікторович МЕЛЬНИЧУК. – «На папері опис технічного процесу з ремонту даного типу ескалатора займає десятки аркушів. А в житті один різновид деталі, зазначеної у цьому техпроцесі, може передбачати до десятків тисяч її одиниць, які нам доводиться розбирати. Наприклад, лише підшипників у цьому ескалаторі  близько 10 тисяч, а один головний вал, який і приводить у рух сходове полотно, важить 9 тонн(!). Його теж необхідно зняти, розібрати, відремонтувати. Тож уявіть собі обсяги робіт».

Ось так виглядає машинне приміщення - зала, звідки здійснюється управління ескалатором. Під час капітального ремонту тут розбирають, ремонтують та налагоджцують електрообладнання ескалатора.

Ескалатор є дуже складним електромеханічним комплексом, більше половини елементів якого – рухомі. З наступної схеми можна скласти узагальнене уявлення про будову цього механізму, адже кожна із вказаних частин, у своє чергу, теж складається із багатьох деталей.


 
Після розбирання складові частини ескалатора вивозять зі станції у майстерні ескалаторної служби. Їх з «Політехнічного інституту» приїхало тонни, тож вивантажувати доводиться за допомогою крану.

«Обсяг дуже великий. І з кожною деталлю потрібно працювати – помити, оглянути, відшліфувати, відремонтувати або замінити, пофарбувати, а вже потім - зібрати заново. Тільки одних східців доставили майже 600», – розказує  начальник дистанції капітального ремонту ескалаторів Олександр Степанович ВАРЕНИК. – Як показує практика, замінювати доводиться до 50% настилу – це верхній шар східців, на якому стоять пасажири під час руху ескалатора. Він найбільше зношується, адже люди на взутті заносять бруд, сніг із сіллю, що з часом призводить до корозії металу. Також бувають механічні пошкодження настилу підошвами та підборами, особливо коли пасажири біжать по ескалатору. Тому ми цю деталь знімаємо, обстежуємо та ремонтуємо, або замінюємо, якщо вона не підлягає ремонту. У цехах задіяні 53 висококваліфіковані працівники, вони стараються, працюють настільки швидко, наскільки це можливо, адже вимоги до якості дуже суворі. Проте навіть якби штат був більшим, тривалість ремонту не зменшилась би. У нас один кран, який задіяний для підйому деталей. Зараз він транспортує ланцюги у миючу машину. Поки він не закінчить роботу з ланцюгами першої пачки, другу почати ми не можемо. А вручну носити їх дуже тяжко – лише одна секція ланцюга важить близько 80 кг».

II

У цей же час, на станції роботи не припиняються – в умовах машинної зали ремонтуються або замінюються металоконструкції, напрямні ескалатора та великогабаритні вузли, налагоджується електрообладнання.

Після ремонту й заміни деталі знову зберуть у складові ескалатора. Вже чистими та оновленими їх завезуть на станцію і заново по частинах зберуть до купи цей велетенський комплекс. Відремонтований механізм протестують, він пройде обкатку та перевірку контролюючими органами. І лише по завершенню всього цього трудомісткого процесу – ескалатор знову почне перевозити киян. Це відбудеться у середині березня поточного року.

Капітальний ремонт ескалатора №3 на станції «Політехнічний інститут» обійдеться комунальному підприємству «Київський метрополітен» у 4 мільйони гривень. Для підприємства ця стаття витрат є надзвичайно болючою та ще більше загострює і без того складне фінансово-економічне становище, яке виникло через недофінансування потреб Київського метрополітену з міського бюджету та невідповідність діючого тарифу на проїзд собівартості перевезень. Проте відмовитись від практики капітальних ремонтів ескалаторів метрополітен також не може, адже інакше наражатиме користувачів рухомих східців на пряму небезпеку.

Відтак, після запуску в роботу ескалатора №3, ремонтні роботи на станції «Політехнічний інститут» не припиняться – працівники одразу ж стануть до демонтажу ескалатора №2, який за обсягом пробігу також вже підлягає ремонту. Усього протягом 2013 року Київським метрополітеном планується здійснити капітальні ремонти 13 ескалаторів.

КП «Київський метрополітен» розуміє, що під час проведення ремонту пасажири зазнають певних незручностей, проте підприємство змушене просити громадян ставитись із розумінням до введених обмежень, адже здійснити капітальний ремонт ескалатора у інший спосіб або у більш стислі терміни неможливо.

Середня оцінка: 5 (21 vote)

e-Квиток

Дія. Цифрова освіта

Електроні закупівлі КП «Київський метрополітен»