Наша гаряча лінія ― (044)537-55-05
Або залишіть звернення..

Депутати вкотре втягують комунальне підприємство «Київський метрополітен» у свою політичну гру

3-го жовтня 2013 року під час засідання постійної комісії з питань транспорту та зв’язку депутат Київради від фракції «УДАР» Олексій Давиденко звинуватив Київський метрополітен у неефективному використанні коштів при будівництві дільниць метрополітену та закупівлі товарів для ремонтів. Оперуючи хибними даними, Давиденко звів наклеп на керівництво та працівників підприємства, а також не посоромився заявити, що «метрополітен просто жирує не перший рік».

Комунальне підприємство «Київський метрополітен» відповідально заявляє, що ці звинувачення депутата є безпідставними. На них метрополітен неодноразово надавав аргументовані заперечення, підтверджені документально. Однак докази невинуватості не були враховані. Начальник Київського метрополітену Володимир Федоренко також запрошував депутата Олексія Давиденка відвідати підприємство й детально ознайомитись із його роботою та документами, які спростовують звинувачення. Проте й на це у відповідь отримано лише відмову. Така позиція депутата дає підстави вважати, що проблеми Київського метрополітену для нього мають лише політичний інтерес.

Вочевидь, переслідуючи намір ефектного піару, «ударівець» Олексій Давиденко виступив на засіданні постійної комісії з питань транспорту та зв’язку з гучними заявами про фінансові зловживання в КП «Київський метрополітен». Зокрема, йшлося про перевищення вартості закуплених підприємством товарів для ремонтів. За словами Давиденка, вартість світлофора та сирени при закупівлі нібито була перевищена в 11 та 5 разів відповідно. Насправді ж, депутат порівняв нове обладнання зі старим, що вже було в експлуатації, та реалізувалося як неліквіди в Інтернеті на сайті одного з підприємств. Вартість спеціального вогнетривкого лінолеуму для вагонів метрополітену, який має відповідати діючим протипожежним вимогам, була порівняна з вартістю звичайного лінолеуму і за такого нерівнозначного порівняння подана як завищена. Середньоринковим відповідають також ціни на закуплені лаки, фарби та підшипники, на що є документальні підтвердження.

Не відповідає дійсності й інформація про завищення вартості будівельних робіт на Куренівсько-Червоноармійській лінії на суму 61 млн. грн. Фактична вартість будівництва об’єкту, як і решти збудованих об’єктів метрополітену за всю історію його існування, не перевищує затвердженої кошторисної вартості. Актами перевірок Рахункової палати України, Державної фінансової інспекції України, внутрішнього фінансового аудиту не зафіксовано жодного з оприлюднених на засіданні факту порушень.

Очевидно, що звинувачення депутата від «УДАРу» є голослівними та націлені на збурення суспільного резонансу. Прикро, що профільна комісія з питань транспорту та зв’язку Київради не перевірила озвучений фактаж, не зважила ситуацію та не проаналізувала промову Олексія Давиденка, а пішла в нього на поводу.

Керівник Головного управління внутрішнього фінансового контролю та аудиту Департаменту фінансів Київської міської ради (КМДА) пані Колтик також прийняла позицію депутата та висловила зауваження стосовно вартості придбаного для будівельних робіт гідроізоляційного матеріалу «Multiplan». Ці звинувачення взагалі були адресовані метрополітену не за належністю, адже закупівлі усіх будівельних матеріалів, які застосовуються при спорудженні дільниць метрополітену, здійснює генеральна підрядна організація ПАТ «Київметробуд». Водночас, справедливо наголосити, що придбана ПВХ мембрана «Multiplan» Signal BA-T спеціально виготовляється для влаштування гідроізоляційних робіт саме на об’єктах метрополітенів, тому має високу міцність та еластичність, стійка до біологічної дії, технологічна в роботі, а отже не може порівнюватися зі стандартними аналогами зазначеного матеріалу для побутового застосування так, як це було зроблено.

Від теми зловживань спікери перейшли до звинувачень у не освоєнні метрополітеном бюджетних коштів. Так, 13 млн. грн., виділені Київському метрополітену для капітального ремонту колій, підприємство не змогло направити за призначенням. Адже єдиний в Україні виробник рейок вимагає 100% передоплату за свою продукцію. А згідно з тендерним законодавством, передоплата не має перевищувати 30%. Про цю дилему КП «Київський метрополітен» неодноразово писало листи до КМДА з проханням виділити необхідну суму з цільовим призначенням на компенсацію за проїзд пільговиків – у такому випадку кошти були б направлені на закупівлю за мінімальними цінами. Проте підприємству було відмовлено в зміні цільового призначення коштів, що, в свою чергу, значно ускладнило їх освоєння.

На жаль, озвучені на засіданні недостовірні та перекручені дані були подані засобами масової інформації як доведений факт фінансових зловживань у КП «Київський метрополітен». Неправдивість розповсюдженої інформації обурює трудовий колектив підприємства. Формування в суспільстві такого несправедливого ставлення до роботи метрополітену пригнічує його працівників, які упродовж багатьох років у складних економічних умовах щоденною важкою працею забезпечують злагоджену роботу підземки та безпеку її пасажирів.

Маємо надію, що результати роботи метрополітену зважено і неупереджено оцінить керівництво Київської міської державної адміністрації.

Середня оцінка: 4.2 (19 голосів )

e-Квиток

Дія. Цифрова освіта

Електроні закупівлі КП «Київський метрополітен»