Наша гаряча лінія ― (044)537-55-05
Або залишіть звернення..

Метрополітен готується впровадити зональну тарифікацію.

Столична підземка практично підготувалася до впровадження автоматизованої системи проїзду пасажирів (АСПП). Для завершального етапу запуску схеми оплати в залежності від дальності поїздки та часу перебування у підземці бракує 5 млн грн. Метрополітенівці сподіваються, що фінансування надійде і встановити обладнання вдасться до кінця року.

Незабаром проїзд від "Дарниці" до "Театральної" і від "Театральної" до "Вокзальної" у столичній підземці коштуватиме по-різному. Справедливу систему оплати готується запустити "Київський метрополітен". Нові безконтактні картки, кошти з яких зніматимуться в залежності від дальності поїздки, майже готові до запуску. Потрібно лише обладнати виходи з підземки турнікетами та рідерами таких карток. Проте 9,7 млн грн, які передбачено в Програмі соціально-економічного розвитку міста на нинішній рік, для цього не вистачить. Щоб цілком упровадити механізм, потрібно 14,7 мільйона гривень. "Уже в цьому році ми можемо дообладнати метрополітен для реалізації оплати поїздок на дальність, але все залежить від фінансування", - зазначив головний інженер комунального підприємства "Київський метрополітен" Володимир Зель.

Як працюватиме нова картка - фіксуватиме час перебування в підземці чи відстань, яку проїхав пасажир, фахівці ще не визначили. Кажуть, що система може працювати за обома варіантами. "Вона може враховувати як відстань, так і час. Усе залежить від тарифної політики, яку проводить місто. Тобто, якщо буде ухвалено рішення, що максимальний час проведення в метрополітені становить 40 хвилин чи годину, то це буде враховано. Технічно сьогодні ми готові реалізувати будь-якої складності картки", - пояснив головний конструктор ТОВ "Кард Сістемс" Сергій Григор'єв, генерального проектувальника системи.

"У світі існує кілька принципів підходу до формування тарифної політики в залежності від дальності поїздки", - зазначив заступник начальника комерційної служби Ігор Шиповалов. Проте для Києва, за його словами, не може бути виділено більше двох зон оплати проїзду. Планують, що такими стануть центр та окраїна. Це пояснюють розподілом пасажиропотоків. Вартість поїздки в зонах метро може різнитися удвічі, а то й утричі. Тому, аби уникнути соціальної несправедливості, фахівці розглядають варіант комбінації зонної системи з короткими поїздками. "Тоді проїзд на коротку відстань, наприклад, 2-3 станції, беруть за мінімальним тарифом, решта - більше. Комбінація таких двох систем для Києва буде оптимальною. Але це питання потребує серйозного аналізу", - пояснив пан Шиповалов.
До слова, автоматизовану систему проїзду пасажирів у столиці почали впроваджувати в 2000 році за розпорядженням КМДА. З 2008 року обладнання АСПП забезпечує обіг безконтактних карток під час оплати проїзду на вході на станцію для всіх пасажирів. Сьогодні 400 тисяч киян користуються такими картками. "Це дуже зручний спосіб оплати проїзду, - запевнив пан Зель, - в усіх розвинених країнах використовують саме безконтактні картки".
Джерело: Хрещатик, 07.04.09

Ваша оцінка: Ні Середня оцінка: 1 (21 vote)

e-Квиток

Дія. Цифрова освіта

Електроні закупівлі КП «Київський метрополітен»