Вагони типу Д стали першим типом пасажирського рухомого складу, що експлуатувався у київському метрополітені. Розроблені на Митищинському машинобудівному заводі у 1953 році на основі модифікованих дослідних вагонів УМ5.
На відміну від усіх довоєнних типів вагонів метро, що експлуатувалися у СРСР на той час(Ам, Бм) та післявоєнних В та Г, вагони типу Д мали низку принципових покращень конструкції, а саме:
- тягові двигуни та приводи було підвішені на рамах візків;
- використана кулачкова кінетична передача;
-
- використано більш потужні тягові двигуни, що забезпечували вищу, у порівнянні з аналогами, швидкість;
- збільшено місткість пасажирського салону;
- покращене освітлення салону.
На 1964 рік у депо "Дарниця" було приписано 39 вагонов (№№2135-2158, 2299-2303, 2459-2468).
У 1962 году вагони №№2148-2158 з депо "Северное"(Московський метрополітен) були передані в Київ, в ТЧ "Дарниця", №№2124-2134 з ТЧ "Дарниця" в Москву (обмін зроблено через повернення партії вагонів на завод для заміни литих кронштейнів кріплення редукторів на ковані).
У 1968 році вагони типу Д №№2299-2303 були передані з депо "Дарниця" в депо "Автово"(Ленінград), інші вагони типу Д (№№2135-2158, 2459-2468) з "Дарниці" були передані в "Автово" у 1969 році.
Однією з причин передавання у "Автово" було те, що вагони Д мали симетрично відносно центру вагону розміщені двері, а у нових на той час вагонів Є вони зміщені, що не дозволяло використовувати їх на ленінградських станціях закритого типу(так званих "горизонтальних ліфтах").
В останні роки були такі передавання:
№№818, 828 — передано в депо "Дарниця" (шляховимірювач і контактно-акумуляторний електровоз);
№2122 — переданий в депо "Дарниця" (як господарчий вагон);
№2135 — переданий в депо "Дарниця" (як музей);
Фотографії





Технічні параметри


Виробник |
Митищинський машинобудівний завод (РРФСР) |
Роки серійного випуску |
1955-1963 |
Експлуатувалися у Києві |
1960-1965 |
Місць для сидіння |
44 |
Приблизна місткість |
200 пасажирів |
Конструкційна швидкість (км/год) |
75 км/год |
Прискорення розгону (м/с) |
1 м/с |
Уповільнення при терміновому гальмуванні |
1 м/с2 |
Габаритні розміри вагона |
19166мм х 2700мм х 3695мм |
База вагона |
12600 мм |
База візка |
2100 мм |
Маса вагона |
36 тонн |
Максимальна маса пасажирів |
20 тонн |
Тип тягового двигуна |
ДК-104Д |
Тип тягового приводу |
Постійний |
Потужність двигуна |
4x73 кВт |
Передавальне число редуктора |
5,73 |
Маса двигуна |
700 кг |
Кількість колісних пар у одному вагоні |
4 |
Діаметр колес |
0,9 м |